En onsdagslista.

jag gillar att köra slut på min kropp och sedan trycka i mig mat och märka att energin återvänder (oavsett om det handlar om ett svettigt pass på gymmet och sedan mat, eller om en hysteriskt rolig utekväll med dans och sedan en fet cheeseburgare)

jag sjunger hellre än bra. Just nu mest till Ida Redig – Everywhere och Panda Da Panda – Horisonten.

jag älskar att dansa, äta, skratta, lyfta, hoppa, sova, skrika, leva.
jag är inte speciellt bra på att spela fotboll. Trots 8 år i ett lag så hamnade jag ändå och blev rövad i tisdags.
jag föredrar att ha linser framför glasögon men pågrund av lite irritation i ögonen så har jag varit tvungen att minska ner på linstiden och använda glasögon oftare. Det går faktiskt också bra - så längre de inte immar igen när man svettas på gymmet.

jag tycker om att vara med mina vänner. De får mig att skratta dagarna och nätterna igenom.
jag är beroende av att peta mig mellan tänderna (tandställningsskadad).
jag har på mig träningskläder. Använder nästan mer träningskläder än vanliga kläder nowadays. 
jag dricker helst vatten till det mesta. Eller C-vitaminbrustabletter (inte för att det är gott längre, men för det får mig att må bra).
jag lyssnar på fläkten på min dator. Brusar som en galning #menfårskyllamigsjälvsomhardenisängen
jag blir arg på folk som inte har någon empati, folk som vägrar förstå, folk som inte ser utanför sig själva, folk som säger emot mig när jag har rätt, folk som tar sig friheter, folk som förtrycker, folk som ser ner på mig (på något annat sätt än bokstavligt talat). Folk i allmänhet alltså.
jag är pinsamt dålig på gymnastik. Kan inte hjula, inte stå på händer, inte volta, inte göra bakåtkullerbytta. Jag kan väl i princip göra en framåtkullerbytta. Ibland i alla fall.

jag är uppväxt under väldigt bra förhållanden!
jag är rädd för det mesta. Mörker, spindlar, havsbottnar, krabbor, sjukdomar, höjder. 
jag önskar att jag inte var så rädd. Eller att all typ av ojämställdhet ska försvinna ögona böj. Och att mormor och farmor och alla jag känner alltid ska finnas.