Lista en tisda'.

Lånade en lista av Lina och kompirmerade den lite. Det är lite kul tisdagsnöje att låtsas att man blir intervjuad, hehe.

Beroende av:
Jag jobbar väldigt hårt för att inte vara en beroendemänniska så när jag insåg häromdagen att jag efter en dag helt utan kaffe fick ont i huvudet (och som sedan lindrades så fort jag tog en kopp), blev jag lite besviken. Det tog mig mindre än ett halvår att gå från att tycka kaffe är det äckligaste som finns till att behöva det.

 
Vad tror folk om dig?
 
Att jag är glad mest hela tiden. Jag har en tendens att le och vara glad runt folk - för jag älskar att vara runt folk. 
 
Stämmer det?
 
Självklart till viss del - jag är nog väldigt positiv av mig. Jag tycker om att leva, jag tycker om människor. I alla fall när jag har ätit ordentligt.
 
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?

"Tack <3 Vad skulle jag ta mig till utan dig? Du är min sanna kärlek :* " - från Lisa. 
(okej, det var inte det absolut senaste, men de var det absolut gulligaste från igår så tog de ändå).
 
Nästa mål i ditt liv:
Att ta mig igenom det här halvåret.
 
Brukar du komma i tid? 
Ja. Om det någon gång händer att jag inte gör det, eller nästan inte gör det (typ när jag fick hjärnstopp och tog tåget till tentan en timma försent så jag kom in PRICK när tentan startade) så får jag nästan hjärtstillestånd. Det om något gör mig otroligt stressad, annars är jag ganska stresstålig.
 
När mår du bra? 
Runt klockan 9-12 på förmiddagen brukar vara min favorittid.
 
Hur känner du dig nu?
 
Klockan är 11.30 så jag mår bra ;)
 
 
Var du aktiv i skolan?

Jag ÄR aktiv i skolan. Skolan är något jag alltid varit duktig i och jag sätter höga krav på mig själv.
 
Är du blyg? 
Beror på situation. I stora folksamlingar där jag inte känner någon är jag sällan den som syns och hörs mest - men om det är pågrund av att jag är blyg eller att jag inte har så mycket att säga, det är frågan. Jag skulle säga att jag anpassar mig. Är folk runtomkring mig pratglada - då tystnar jag ofta lite. Är folk blyga - jäklar vad jag kan prata.
 
Äkta hårfärg?

Antagligen den färgen jag får som pensionär också. Råttfärgad. Efter ett antal färgningar har jag nu den färg jag gillar - rött!
 
 
Tror du på kärleken?
 
Det gör en väl. Jag har lite svårt att tro på "den rätta" eller att det finns en för alla osv. Men kärlek finns ju överallt runtom, så de måste en väl tro på?
 
Har du någonsin fått ditt hjärta krossat?

Jag tror inte det. Jag har ju varit ledsen som fan över kärlek såklart - men det är ju ingen som krossat mitt hjärta direkt. 
 
Har du någonsin krossat någon annans hjärta?

Krossat låter väl lite drastiskt, men slått på lite kanske.
 
Har du någonsin velat ta livet av dig?

Nej, aldrig.
 
Saknar du någon just nu?
 
Saknar Lisa som är borta mest hela tiden - men å andra sidan smsar hon varje morgon, så jag dör inte. 
 
Tror du på spöken? 
 
Nej, jag tror inte jag gör det. Jag är mer rädd för mördare. Och älgar.
 
Skulle du vilja väga mer? 
Vikt känns helt orelevant att fundera över i vanliga fall. Men just nu önskar jag faktiskt att jag vägde lite mer i den situationen jag är i. Jag är rädd att min matlust kommer att bli sämre och därför hade jag gärna haft lite mer att ta av ifall jag skulle börja rasa i vikt. För att äta när man inte är hungrig är nästan de värsta jag vet. Men än så länge äter jag gladeligen (nästan mer än vanligt!).
 
Skulle du vilja dricka dig full nu?

Inte just nu mitt på dagen (hallå alkholistvarning?) men de hade vart trevligt med en flaska vin till helgen. Har hittils i år endast druckit en enda gång (bortsett från nyår). Det har varit mitt vitaste år sedan innan jag fyllde 18, haha.