Sötsaker

Idag har det varit full rulle i mitt kök. Jag hade två övermogna bananer och bestämde mig för att slänga ihop en banankaka som jag bjöd Sofia på nu ikväll när hon kom över för att testa lite nyårsoutfits. 


Imorgon ska vi starta nyårsfirandet hos Lina med lite tapas-aktig/knytkalas-nyårsmat. Jag hade ansvar för efterrätten, pannacotta. Jag gjorde 6 st perfekta vaniljpannacottor med hallonsås till. Så nöjd.

Bara det att vi är 7 pers som ska komma. Det har vi varit sedan vi bestämde planerna. Jag var så bombsäker på att vi var 6 st att jag inte ens räknade. Så klantigt. Jaja, de andra ska i alla fall få njuta av min goda (förhoppningsvis) pannacotta. Så får jag sitta och titta längtansfullt, haha. 

Jag tror nyår i alla fall kommer bli bra, med eller utan efterrätt. Nu ska jag spela lite Sims (laddade ner "Stadsliv" förut idag!) innan jag ska sova.