Nya böcker!

Bokus hade sommarrea på pocket (Ta 4 betala för 3) så förra veckan beställde jag dessa böcker. Egentligen fick jag ju massa böcker i början på sommaren som jag inte läst klart än men blev så sugen på dessa. "Bad Feminist" som jag läst jättemycket bra om, "Livet efter dig" (fick uppföljaren när jag vann böckerna så tänkte jag behövde läsa den första innan), "Kriget har inget kvinnligt ansikte" (som ska skildra sovjetiska kvinnor som var med och stred under andra världskriget och som efteråt varit tysta om deras erfarenheter fram tills nu) och en liten lättare bok som verkade väldigt rolig "Att älska i nöd och lust".

Det verkar som en rolig blandning böcker och jag ser fram emot att börja läsa. Sedan tycker jag det är kul att alla fyra böckerna är skrivna av kvinnliga författare. Det var faktiskt inget medvetet val, utan jag valde de böcker jag verkligen tyckte verkade bäst, men det känns ändå bra på något sätt. Supporta kvinnor känns alltid bra!