Long-distance call och kikärtspuckar

 

 

Igår jobbade jag 12-16 och idag 10-19. Efter jobbet igår så pratade jag med Lisa i telefonen för första gången sedan hon flyttade halvvägs över jordklotet för två månader sedan. Himla bra grej det där med internet! Hur mäktigt är det inte att hon kan sitta i Kina och klaga på att hon inte ser himlen för alla avgasmoln samtidigt som jag ligger hemma i min säng och klagar på att jag nu måste använda vinterjackan?

Nu när jag kom hem så fick jag ett litet ryck och freestylade ihop ett recept på vegopuckar. Har ju bara gjort puckar en gång förut och minns knappt hur men nu blandade jag i alla fall lite kikärtor, röda linser, curry, gurkmeja, salt, peppar, vitlök, persilja, ägg, vatten och ströbröd. Degen vilar medan jag äter tortellini. Ingen aning om hur detta kommer sluta, men ska försöka steka upp dem i lite olja. Jag har alltså inte måttat upp någonting heller utan helt gått på känn. Surt om de blir jättegoda nu och jag aldrig lyckas få till samma igen, haha!