Hemma och information om plan B

Hemma i min egna säng igen! Har ju knappt varit här på en hel vecka (bortsett från söndag kväll). Jag har duschat av mig sjukhusdoften, slängt alla "cellgiftskläder" i tvättkorgen och lagat kvällsmat. Stekte champinjoner och halloumi i lite smör, vitlök, svartpeppar och persilja och serverade med avocado och spenat, så himla gott och enkelt.


Jag tycker ändå att cellgiftsveckan har gått relativt snabbt. Har varit väldigt trött och haft lite dåligt med aptiten (men obs jag har allt kämpat med att trycka i mig bland annat jordnötter ända fram tills jag somnar på kvällarna för att jag inte ska tappa i vikt, största skräcken just nu). Synen är sämre once again och rösten har jag halvt tappat. Allt är "som vanligt" efter cellgifter med andra ord.

Som jag berättade i tisdags så är planen att efter nästa behandlingsomgång avvakta och se hur pricken i lungan utvecklar sig (Är det ens en metastas? Kommer den att växa utan cellgifter eller är den vilande?). Idag fick jag även reda på att vi eventuellt har en plan B om pricken skulle börja växa över 5mm (har nu stått still på 3mm sedan den upptäcktes i december). Operera bort den och skicka vävnadsprov till patologer nere i Lund som visat intresse efter att mamma mailat dem. Tydligen finns det något slags forskningsgrejs på g där nere (eller om de var i Tyskland?) på lite olika tumörtyper. Lite rörigt allting, och jag orkar inte sätta mig in i det ännu för jag ska med hela mitt väsen försöka få plan A att fungera först (kost, träning, vila, må bra). Men jag kan vila lite tryggt i tanken ändå att det finns en plan B fortfarande. Kanske till och med en plan C. Kampen är inte slut ännu.