Långfredagen

Satte mig i bilen upp till Åmål vid klockan tio imorse. Hade oturen och hamnade framför en polisbil halva vägen upp. De låg upp i rumpan på mig hela vägen och det bildades en lång bilkö efter oss men jag vågade ju såklart inte köra en halv kilometer över hastighetsgränsen med den svansen, så det tog sin lilla tid upp.


Vi åkte ut till stugan ganska direkt trots det iskalla vädret (fyra par byxor och fem lager på överkroppen hade jag på mig). Där mötte vi upp min moster, hennes man och min kusin med familj och vi grillade lite korv och fikade på sockerfria bakverk. August gick ut och sågade ner typ 15-20 tallar som jag sedan hjälpte till att dra undan. Det var skönt att jobba med kroppen. Pressa på lite med de stora tallarna och känna att kroppen faktiskt håller. Ja, det var jobbigt men det gjorde inte ont. Jag kände mig ändå stark fast jag ändå är så klen på ett märkligt vis.

Nu på kvällen har vi kikat på gamla diabilder och druckit lite Prosecco. Det har varit en lång dag, en lång fredag (höhö), och nu ska jag läsa lite och sedan somna i mormor och morfars gamla fina säng. Mysigt.