En tidspessimists morgnar

Jag gick upp klockan åtta imorse och började greja, trots att jag inte ska åka förrän nu vid tolv. Jag har retat min pappa för hans resfeber men jag tror jag börjar ta efter det jag med. Fast liksom varje dag. Jag vill gärna ha minst två timmar på morgonen innan jag ska iväg någonstans. Då ska tilläggas att smink och påklädning tar max fem minuter, det är inte där jag vill spendera min tid.


Nu när jag ska iväg i flera dagar så blir jag lite knäpp. Jag gör obviusly en packlista för jag hatar att glömma något eller stå där, en timma hemifrån, och känna att jag behöver en alvedon eller ångra att jag inte tog med raggsockar, eller de värsta av allt - komma på att man glömt mobilladdare (känner mig stressad av bara tanken). 

Sen är det ju det här med att jag vill lämna lägenheten i bästa skick också när jag åker bort. Ha diskat all disk, vattnat alla blommor, tömt alla sopor, plockat undan, ätit ur det i kylskåpet som kan gå ut osv för att jag ska känna att det känns kul och enkelt att komma hem. 

Nu har jag i alla fall checkat av alla punkter på min lista och har till och med lite tid över. Bästa känslan!