Orkidéer och medicinsvampar

Kände mig så himla söt imorse så fick för mig att posa tillsammans med min orkidé i fönstret (vad mina grannar måste tycka att jag är underlig ibland). Idag tog jag på mig de färggladaste plagget jag har för att vara någonslags motpol till det otroligt gråa och tråkiga vädret som var imorse. Kanske hjälpte det för när vi klev ut från sjukhuset efter min cellgiftsbehandling så strålade solen på blå himmel.


Jag och mamma hade några timmar att döda mellan min cellgiftsbehandling och röntgen så vi tog ett varv på Ikea, Plantagen och Torp. Jag fick med mig både nya balkonglådor (som jag letat hela våren efter ett par bra som skulle matcha min som jag köpte förra året!!), en bukett med tulpaner, en ny ugnsform och en kylväska.

Med mig hem fick jag också Chaga-pulver. Ett pulver gjort från en medicinsk svamp som också kallas Sprängticka. Min kusin hade googlat upp att detta skulle ha goda anti-cancer egenskaper så varför inte testa. Ska läsa på lite mer om det och blanda ner i kvällens te!