Söndagsvårblomma

Började morgonen (eller ja, efter frukosten i alla fall) med en promenad längs vattnet. De växte hur mycket små blå vårblommor som helst så plockade en liten bukett. Blev lite osäker på om man får göra så i Sverige? Räknas de in i allemansrätten? Blev i alla fall en liten fin vårbukett i min bokhylla.


Har under helgen hittills mått bättre än förväntat, jag har orkat äta massor (vilket har varit en väldigt lättnad då jag verkligen varit orolig kring min vikt det senaste) och jag har sovit gott. Idag börjar jag känna mig lite mer med i huvudet också. Jag vet inte om det märks så tydligt på det jag skriver men jag upplever att allt jag skriver på bloggen runt behandlingarna ofta är lite rörigt, för hjärnan orkar inte riktigt sortera i samma takt som vanligt. Tror dock det finns ett syfte i att fortsätta uppdatera under de dagarna ändå. 

Jag närmast förväntar mig att magen ska börja krångla lite nu inom de närmsta dagarna, men jag hoppas jag skonas från en sådan långvarig magsmärta och kaos som var senaste behandlingen. Men det få bli som det blir.

Nu ska jag snart ta tummen ur och plantera om lite krukväxter har jag tänkt.