Tråkdag och sockersnack

Vilken tråkdag verkligen. Tråkfredag. Jag är seg och trött och har ont i magen. Aptiten är dålig, vädret är dåligt. Jag har i princip legat inne hela dagen och kollat på Modern Family så nu har jag snart kollat klart sista säsongen. Känner mig klen och förut när jag tänkte "plugga" lite Näringlära så skakade mina händer så jag inte kunde skriva ordentligt ändå.


Om jag ska göra något bra av detta inlägget så är det att tipsa om det godaste mellanmålet jag vet. 100g naturell keso, 1 msk grädde och 1/4 banan! Hur gott som helst. Har ätit det nästan varje dag i tre veckors tid. 

Eftersom jag inte ätit socker på fyra månader så har smaksinnet ställt om helt och jag tycker istället att "vanliga" livsmedel som man aldrig tyckte var särskilt söta förut, är typ godis. Banan och mjölk är två saker med socker i sig (fruktos och laktos dock, inte glukos) men som jag inte uppfattat den söta smaken ifrån innan på samma sätt. Nu är banan det sötaste jag kan tänka mig och jag kan ibland faktiskt tycka att latten jag gör på röd mjölk är för söt. Jag tror på riktigt att jag skulle få en sockerchock av att dricka ett glas cola, haha. 

Jag saknar inte socker särskilt mycket alls. Det jag saknar är vetemjöl. Bröd, pasta, pizza, hamburgare, ris. Undrar om jag någonsin kommer sluta sukta efter det?