Fredag

Idag gick jag upp tidigt för att tvätta alla kläder från fjällvandringen. Jag gjorde en lunch på stekt halloumi, grönkål, paprika och en gurkröra (ca 1/4 finhackad gurka, 1 msk Philadelphiaost, 1/2 dl majonäs, salt, peppar och färsk mynta) som blev riktigt gott och fräscht!

Sedan har jag varit och storhandlat. Jag gick all in på att försöka hitta de allra bästa erbjudanden och använda alla rabatter jag hade. Slutade på dryga 100-lappen i rabatt. Så himla nöjd. Köpte även några korsords- och sudokutidningar. Blev så fast i fjällen att jag försöker behålla mitt zen-mode lite till.

Förövrigt slog det mig hur ironiskt det är att jag går runt och tjatar på August över hur lik pappa han börjar bli, när jag kollade över mitt eget mönster. Köper korsordstidningar, jagar rabatter, kikar på Erikshjälpen och igår tog jag till och med cykeln till stan. Herregud.