Regnvädersdag

När jag kom hem efter jobbet var jag helt slut. Åt lite värmd matlåda och sen höll jag på att somna en stund. Jag drack en kaffe med mamma för att hålla mig vaken och så fick jag för mig att gå ut på promenad med Lisa. Jag tog på mig mina nya vandringsskor för att gå in dem och var optimistisk inför vädret och skippade regnjackan. 


Det var kanske inte min smartaste idé. När jag var som längst hemifrån började det spöregna. Som tur var kunde jag låna en regnjacka hos Lisa som bodde precis i närheten. Regnjackan var i storlek XL och helt underbar. Där gick jag i en regnjacka som gick till knäna, med bara ben och stora tjocka vandringkängor på fötterba påväg hem genom den halvt öde stan och bara kände mig lycklig. Halvvägs hemma slutade det regna och solen tittade fram igen, det var så skönt.

Tänk att de bästa stunderna hittills den här sommaren har varit mitt i ösande regn. Midsommar, när jag mamma och pappa fick springa i ösregn och åska hem från Karolinerstugan till farmor och så nu. Varför behövs ens sol? Hehe.