Förkylningstips

Denna lilla ingefära-shot hittade jag och mamma på Pressbyrån förut. Jag har haft lite ont i halsen de två senaste dagarna + att ingefära sägs vara bra mot illamående dessutom. Det sistnämnda vet jag inte om det hjälpt så mycket men halsontet är helt borta (just nu i alla fall). Jag trodde nästan det skulle vara en skitgrej men det var verkligen starka grejer. Trodde det var chili i men visade sig bara vara ingefäran, haha.


Tips i alla fall! Om man känner att förkylning kanske kommer bryta ut. Det räckte med en liten mun för att halsontet skulle försvinna i mitt fall. Imorgon tänkte jag och min faster testa att göra egna. Det var lite äpplejuice (utan tillsatt socker), citron och ingefära i. Lite dyrt att betala annars 20 kr för den lilla kan tyckas så ska se om vi lyckas göra hemma.

#1 - - Ella:

Brukar göra egen med ingefära,citron,eko honung, och dricka en shot varje morgon😊 Många bra recept på nätet👌googla bara på ingefärashot. Ingen av mina vänner har varit förkylda sen dom började dricka det
Bra för matsmältning,immunförsvar,leder och annat😊
Hoppas du har en bra kväll😊

Svar: Kul! Ska jag verkligen göra. Det var krut i den jag köpte men inge särskilt hållbart med 20 kr per flaska i så små mått. Tack för tips! 😃
Agnes