8 Instagramfavoriter

Först ut med ett konto som jag faktiskt hittade imorse. Gillade direkt. Har alltid älskat att följa konton där de utövar yoga (för jag önskar att jag själv var lika duktig) och denna tjej levererar dessutom med inspirerande intervjuklipp om att våga göra saker trots att du först kände dig lite missanpassad.
 
Ett annat konto som inspirerar är detta. Ett konto fyllt med konst. Det är mest realistiska målningar och teckningar med mycket färg, precis som jag tycker om. Glatt och livfullt. Favoriterna är videos när man får se en målning ta form. Det är rogivande att titta på. 
 
 
Det här instagramkontot är väl också en typ av konst skulle man kunna säga. Det är i alla fall någon som har nördat ner sig i serien SKAM och då fått idéen att återskapa scener ur serien med Barbiedockor. Vet inte varför men jag tycker det är väldigt underhållande och de har verkligen tänkt på det mesta (frisyrer, kläder, hur dockorna ser ut att agera osv)
 
Ett annat konto med en originell idé är detta. Kontot innehåller rätt och slätt vad namnet beskriver, listor som en tjej vid namn Fanny skriver. De är otroligt roliga och kreativa. Spot on.
 
En ganska välkänd serietecknare i Sverige, Ellen Ekman som gör serien "Lilla Berlin" (som bland annat har synts i Metro) har ett instagramkonto där hon postar nya serier. Jag har aldrig riktigt fattat det roliga med serier förrän jag lästa Lilla Berlin. Även här, spot on. Mycket samhällskritik inblandat, antagligen därför det är så roligt.
 
Appropå kritik kan väl ingen ha missat instagramkontot 1337likes. Tora, som skriver på kontot, driver med allt och alla. Män, feminister, rasister, "PK-maffian" osv. Ingen går obemärkt förbi. Det är screenshots på Tinder, det är Paradise Hotel-analyser och förlöjligande av Sveriges charmprins Danny Saucedo. Hon är det roligaste jag vet, alla kategorier. 
 
Dessa tre killar driver med lite samma humor som 1337likes, fast endast i videoformat. Deras absolut roligaste sketcher är "Medvetna Killar"-klippen. Så roliga.
 
Ytterligare ett konto drivet av en kille (jag följer inte många män, tjejer äger definitivt Instagram). Lägger upp symetriska frukostar. För alla färgglada morgonmänniskor med lätt kontrollbehov är detta konto drömmen. 
#1 - - Lina - The Movie Freak:

Sista insta.kontot med frukostarna har grymt snygga bilder. Jag är inte direkt intresserad av mat men de bilderna är så vackra och tilltalande att jag kan följa "dom" ändå.

Svar: Haha precis så känner jag med! Det är mer konsten än själva maten som tilltalar! 😃
Agnes

#2 - - Emma:

Precis det jag behöver I mitt tråkiga instagramflöde! Jag hittar aldrig intressanta instagramkonton själv så tack för det!

Svar: Vad bra, det var tanken! De är favoriter allihop! 👍🏽
Agnes

#3 - - PLAINDAYS:

Åh gud det sista kontot!!! Tack för tipsen :)

Svar: Åh jag vet 😍
Agnes

#4 - - anannanland.blogg.se:

Så mycket inspiration!

#5 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Tusen tack för tipsen! :)