Kaffetips och storstädning

Här sitter jag på golvet (haha sitter en del här för att kunna ha mobilen isatt i högtalarna och samtidigt pilla med den - Bluetooth vad är det liksom?) och sippar på kaffe med mjölk och kokosfett. Rekommenderar starkt! 

Fick först nys om det av en kille jag pluggade med på basåret i Göteborg för två år sedan. Man blandar i ca 1 tsk kokosfett/kokosolja (obs det är samma sak, det fattade inte jag först) i det varma kaffet för att dels få en jättegod smak men också för att det mjukar ut koffeinkurvan så att man blir lagom pigg längre, istället för att få så mycket toppar av dalar. Det var i alla fall så han förklarade det, och det verkade funka bra mitt i nio timmars tentaplugg at that time i alla fall. Nu kände jag för att testa igen eftersom kokosfett är fett och I need fat (har ju redan babblat hål i huvudet på er om det så ska inte dra igenom det igen, haha). Tips i alla fall! Svingott även utan mjölk i!

Jag har tagit en paus i städning av lägenheten. Pappa var här förut och satte upp örn-tavlan över sängen och jag har nu dammat allt som går att damma i lägenheten (även t ex hyllan i badrummet som jag seriöst inte dammat ur hela den sedan jag flyttade in, skämskudde). Efter kaffepausen ska jag dammsuga och dammtorka golvet. Släkten kommer ju hit på födelsedagsfika på lördag och det var lite fler än vad jag räknat med som kunde komma (vilket dock är skitkul!) så jag får se till att visa lägenheten (ehm, mig) från sin (ehm, min) bästa sida.