Mattankar

Jag är så trött i kroppen. Men det är så skönt. Jag jobbade 06-15 idag. Kom hem vrålhungrig och gjorde ytterligare en version på blomkålscouscousen (det heter väl egentligen blomkålsris men tycker de ser mer ut som couscous), med quorn och curry. 


Jag har verkligen fått dille på mixad blomkål. Jag älskar ju all form av pasta och ris men nu ska jag ju försöka hålla mig under 50g kolhydrater per dag (och istället öka betydligt i fett) och då går det inte att äta det. Men den mixade blomkålen har verkligen varit ett superalternativ. Ibland lyxar jag till det med linspasta (pasta gjord på enbart mjöl av röda linser) men trots att det är betydligt bättre än vanlig pasta så är det ganska högt innehåll av kolhydrater där med. 

Jag älskar ju kolhydrater över allt annat. Min standardmat i höstas var liksom tortellini. Utan någonting till. Åt flera gånger i veckan. Men nu har jag ätit kolhydratssnålt och fettrikt i drygt 2 veckor och jag tycker det går jättebra. Jag känner mig oftare mätt och oftare hungrig (förr gick jag mest och kände ingenting). Jag är inte sötsugen i princip alls. Smaklökarna vänjer sig så fort att när jag gjorde sockerfri fika så tyckte jag det var supersött och i klass med typ de lite sötare fikabröden ärligt talat. 

Mår väldigt bra av den här kosten så även om det inte visar sig ha någon effekt på cancercellerna just så kommer jag nog fortsätta såhär framöver också. Det enda jag riktigt saknar är alkohol (vid utgångar med mina vänner *obsobs* annars klarar jag mig jättebra utan).