Mellan döende plantor kämpar några fortfarande

Det senaste har min odling fått ligga lite på hyllan. Sedan jag började jobba heltid har jag vart dålig på att vattna och sköta om mina växter. Många har dött bort. Persiljan, dillen, gräslöken, melonplantan och gurkplantan dog nästan direkt. Sticklingarna av citronplantan också (men ursprungsplantan mår bättre än någonsin efter rensningen av grenar i våras!). Rädisorna har jag vart dålig på att vattna och även några inneplantor samt min trogna murgröna har börjat vissna.


De som klarar sig fint är min plocksallad, oregano, timjan, rosmarin övriga inneväxter.

Idag planterade jag om den stackars lilla tomatplantan (antagligen alldeles för sent om man ska dömma av bladfärgen) och jag planterade även en stickling av Samuels murgröna som stått i vatten i snart ett år (har inte riktigt vetat var jag ska göra med den?). Istället fick glasbägaren med vatten fyllas av en stickling från min slokande murgröna som jag hoppas tar sig så att den inte helt dör ut. 

Inga fenomenala förutsättningar men kul att testa! Det är ju inte så farligt när plantor dör eller sticklingar inte sätter sig osv, men det känns lite ont i hjärtat på något vis. Jag har inte lyckats tillgodose deras behov pga lathet eller okunskap. Känns ju inte kul. Men nu hoppas jag att de får ett lyft!