Spysanering och nya kläder

Har jobbat så mycket de senaste dagarna att jag glömt att uppdatera. Jobbade 10-19 torsdag och fredag, fredag kväll träffade jag Alva, Anton, Emil och Lisa på kvällen. Vi gick bla till Stars och spelade biljard. Kul! 


Igår jobbade jag mellan 17-03. Det var en lite unge som hade spytt ner halva restaurangen som vi fick ta hand om. Är ju extra känsligt när det är barn, för då är de ju ofta bakterier i spyan (jämfört med ex fylle-spyor). Jag och en annan kille tog på oss ansvaret att städa undan. Eller, han fick göra grovjobbet och jag bossade runt så att vi inte skulle sprida någon eventuell smitta. Efter mina cellgiftsbehandlingar har jag blivut mer eller mindre proffs på det här med kontaktsmitta. Vi desinficerade allt. Jag gick runt i restaurangen och försökte tänka "vad skulle jag röra vid som liten kille?" och kom fram till - allt. Sedan hade jag noga rutin när vi skulle ta hand om de handskar, moppar och förkläden min arbetskompis använt för att städa upp (obs även descinficera descinficerings-flaskan!!). Men trots att jag verkligen tänkte på allt så går jag och är nojig idag "mår jag lite illa nu? har jag fått bakterier i mig ändå?". Usch!

Idag började jag i alla fall dagen med att handla frukost på Ica och hämtat ut ett paket från Na-kd med byxorna här över och två Bhar. Idag jobbar jag 17-01!