Tagga ner

Jag försöker bli bättre på det här med att prioritera sömn och vila. När jag var sjukskriven så kunde jag ju köra på i flera dagar eftersom jag ändå visste att när det lugnade sig kan jag vila. Men nu när jag jobbar heltid så kommer inte den där vilan bara komma om jag inte aktivt jobbar på att få in den i mitt schema. Nu menar jag inte vila som att sova middag, men att bara ligga ner i sängen eller soffan i minst en timma och inte göra någonting. För att återhämta sig.


Igår träffade jag i alla fall tjejerna efter jobbet. Vi satt uppe på Sofias balkong och åt en broccolipaj utan pajskal (Linnea är vegetarian och jag kör ju LCHF så vi försöker anpassa oss till alla). Den blev jättegod! Sedan flyttade vi in och spelade en omgång plump. 

Jag gick och la mig vid 21 ungefär eftersom jag ska upp och jobba nu vid 06 igen. Sitter och dricker kaffe med kardemumma (som Sofia tipsade om igår) för att bli redo för dagen.