Dagen före midsommarafton

Imorse var jag supertaggad på jobb eftersom det uppskattades bli mycket försäljning idag. Det är roligt när det är planerat att det ska bli mycket för då är vi personal som täcker upp och det kan faktiskt bli mindre stressigt ibland trots att vi säljer så mycket. Full rulle nästan hela dagen var det och det gick riktigt bra. 


En halvtimma innan jag skulle sluta så fick jag hjärtrusningar från ingenstans. Hjärtat började pumpa hårt och i takt på runt 200 slag per minut så fick gå bak, lägga mig på en bänk (där satt det innan två av mina arbetskompisar som skrämt flög upp när jag kom in och gastade "flytta på er jag måste ligga ner jag förklarar mer strax" med handen på bröstet) och andas djupa andetag tills det lugnade sig. Jag har fått så ibland förr, fast det var väldigt längesedan nu. Det är alltid lite obehagligt. Även om det går över så kan det ta några minuter.

Jag fick gå hem efter det så jag åkte direkt till mamma och pappa där mamma hade grillat kyckling och halloumi-spett, gjort hummus och tzatsiki, ägghalvor, lax och sallad. Mums! Hon hade även gjort Margaritas, jag smakade bara lite eftersom jag skulle köra hem, men det var ingen hit. Inget fan av Tequila, jag. 

Nu är jag hemma och ska sova. Imorgon är starten på en lång midsommarhelg. Vi ska fira midsommarafton i Dalsland hemma hos Elins familj med lekar, snapsvisor och grillning. Efter en natt i tält ska vi sedan bege oss ut mot kusten och Smögen där vi ska partaja en dag till. Inte en lugn stund med andra ord. Hoppas bara jag inte blir förkyld igen. Preppar med ingefära.