Sista EH passet

Igår jobbade jag som sagt mitt troligen sista pass på Espresso House. Jag fick jobba med en ny tjej som var jättetrevlig och eftersom de andra var på den årliga sommarfesten så fick vi lösa stängningen trots att ingen av oss hade gjort det själva förut. Det blev lite stress med raster och det krånglade rejält när vi skulle räkna kassor och inte riktigt fattade vart vi skulle fylla i vad, så vi fick jobba över någon timma. Men trots detta var det faktiskt en av de roligaste arbetsdagarna jag har haft på Espresso House (lite tråkigt att det då var sista passet, eller så kan man se de som att man ska sluta på topp!). Utvecklades jättemycket! Både i kaffet, men också i att försöka planera upp dagen så bra som möjligt tillsammans så att allt ska räcka, vi ska hinna klart och vi ska få våra raster. Kul!


Efter jobbet åkte jag till mamma och pappa och fick kvällsmat samtidigt som mamma förberedde för att sy in och sy upp en kjol som jag köpte som var för stor. Eventuellt en midsommarkjol! 

Sedan åkte jag hem och så fram emot att lägga mig och få sovmorgon idag, tills jag kom på att jag hade tvättid 07 imorse. Med jordens tvätthög desstuom. Jag orkade knappt bära ner tvättkorgen, så tungt var det. 6 högar med tvätt. Jösses. Idag är jag i alla fall ledig!