Cellgifter och nya växter

Idag var jag på sista cellgiftsbehandlingen för denna kuren. Denna gången fick vi tid i Uddevalla vilket var himla skönt, eftersom de sparade in några timmar på pendlingstiden. Mamma hängde med mig och på tillbakavägen åkte vi in till Blomsterlandet och köpte lite nya vårblommor. Köpte tre små krukväxter som ska vara luftrenande, ett paradisträd, en aralia och en ampellilja tror jag det var. Sedan hittade jag två fina dricksglas (hade velat haft flera men de fanns bara två kvar, buhu) och grunda lerkrukor med lite fint mönster som jag nu sått smörgåsgroddar i.


Alltid så roligt med lite nya växter. Hela min lägenhet är fylld. Räknade till att jag har 27 krukväxter totalt inomhus just nu, haha. Det får se till att bli varmare ute så jag kan ställa ut några för det börjar bli trångt. Nu ska jag äta lite superlasange och ta det lite lugnt. Har haft enorm energi idag av någon anledning (imorse fick jag för mig att skrubba rent hela spisen invändigt bland annat) så jag väntar nästan på att jag ska hamna i det orkeslösa stadiet igen, haha.