Ett lite spårat shoppingbeteende

Var otroligt uttråkad imorse pågrund av vädret (vilket man kanske märkte i mitt förra inlägg) men när Lina slutade jobbet så åkte vi en sväng till Överby och min huvudvärk gav sig ganska direkt. Fikade lite på Espresso House och satt och pratade feminism och barnuppfostran (det vi brukar prata om med andra ord). Jag hittade världens gulligaste byxor på Indiska som jag köpte. Jag vet, mitt shoppingbeteende denna veckan har spårat lite (även om jag faktiskt var duktig och valde att inte köpa den fina, gula jackan jag hittade på Jeansbolaget förut). Tilläggas kan göra att jag fortfarande inte fått en enda krona i sjukpenning ännu (eftersom de handlägger mitt ärende at the moment). Jag har alltså levt på sparpengar (och de typ 1000kr jag får i lön varje månad för de lilla jag jobbar) sedan i december. Och juste, jag har råkat betala hyran för två månader framåt för jag glömde bort att jag redan hade gjort det. Och juste, jag ska betala tillbaka 3500kr på skatten. Men min första reaktion på detta är att shoppa loss, bra och hållbart ekonomiskt tänk, Agnes. Verkligen.


Nog tjatat om pengar (har hört att det är ofint att prata om), nu är jag hemma igen och ska göra iordning någon typ av kvällsmat och kika på Let's Dance. Myspys!

#1 - - Anonym:

Vart köpte du byxorna? Så fina :)

Svar: Indiska!
Agnes