Åmål

Nu är jag i Åmål med mamma och pappa. Jag och pappa åkte upp igår eftermiddag efter mina röntgen-undersökningar. När vi kom upp satt mamma och drack te i en korgstol på verandan, så himla sommaridyllidskt i det fina vädret som var igår.


Innan vi gick och la oss igår så tänkte vi se några avsnitt Game of Thrones (jag och August gav mamma säsong 1-5 på DVD i födelsedagspresent eftersom våra otaliga försök att få henne att se de på internet har misslyckats pga att det alltid varit något som krånglat, internetuppkopplingen eller tekniska problem osv). Pappa hade med en DVD-box och kopplade i. Vi får bild, men inget ljud. Det här är så skrattretande med tanke på i hur många månader vi försökt få mamma till att se GOT och det bara krånglar. Så tillslut åker jag och mamma ut till stugan, drar med alla sladdar och DVD-kopplingar som finns där, åker tillbaka till mormors hus och då - äntligen! - funkar det. Det har varit lite som att några högre makter inte velat att mamma ska få se denna fantastiska serie, haha.

Idag ska vi ut till stugan "på riktigt", fika hos min moster och bara ta det lugnt. Imorgon åker vi ännu högre upp, nämligen Karlstad för att hälsa på mina kusiner. Ser ut att bli en bra helg! Hoppas bara min mage känner för att stabilisera sig något och sluta krångla så jag kan få behålla någon av den mat jag stoppar i mig..