En lördag

Min lördag började väl ungefär på värsta tänkbara sätt. Smsade mamma klockan halv sju på morgonen, liggandes i fosterställning i sängen (pga magknip, illamående och hunger i en hemsk kombination) och bad henne köpa Kefir till mig så att jag överhuvudtaget skulle komma upp ur sängen då tanken på all annan mat gav mig kvälvningar. Någon timma senare var hon här med lite all möjlig magsnäll-mat (fiskbullar, rotmos, kall havregrynsgröt, rårivet äpple osv) som jag egentligen halva dagen har försökt få i mig medan jag legat i sängen och kollat Modern Family.


Det var först efter 17-tiden som jag faktiskt började känna mig hyfsat som en människa. August och mamma kom förbi en stund och spelade "När då då?" och nu har jag precis kommit hem från stan där jag käkade lite med mina grannar på Cyrano. Det kändes bra att få göra något idag i alla fall, även om jag blev trött nu på slutet. Beställde in världens mest magsnälla mat också. Lax i gräddsås med ångskokta grönsaker. Aldrig varit med om de på restaurang innan (brukar ofta vara ordentligt stekt och kryddat osv), passade himla bra för dagen! Nu ska jag ta en dusch och däcka i sängen tänkte jag. Baby steps.