Grapefrukten

Köpte en grapefrukt häromdagen. Jag är inget jättestort fan av frukt ärligt talat, har aldrig varit. Ser inte heller poängen med att äta så mycket frukt om man ändå äter mycket grönsaker och får i sig vitaminer därifrån. "Fem frukter om dagen" anser jag vara bullshit. Men ibland äter jag det. 


Grapefrukt t ex är ju värsta superfrukten! Jag har läst på lite nu på morgonen och juste grapen sägs vara ett bra kostval om man vill minska risken för cancer. Grapefrukten hämmar inflammationer i kroppen (som annars är en gynsam miljö för en cancercell att föröka sig), reparerar skadat DNA (som är grunden till cancerns utveckling i kroppen) och innehåller lykopen som är en kraftfull antioxidant som sägs minska risken för bland annat cancer. 

Igår kväll åt jag grapefrukt tillsammans med keso och grädde. Smakade som en godare version av ris-á-la-Malta (som jag i och för sig vanligen inte tycker så mycket om). Idag åt jag den som efterrätt till min frukost! Mums.


Idag är jag ledig och har inte riktigt planerat så mycket. Om vädret är okej kanske jag tar mig en cykeltur!