Islandshästridning

Idag åkte jag och mamma ner till Korndalsgård i Kungsbacka för att rida islandshäst! Jag hade "vunnit" de platserna i en utlottning av ung cancer. Det var första gången jag satt på en hästrygg och det var betydligt mer obalans än vad jag räknat med, men när vi hade gått en stund så kom man in i det. En häftig upplevelse. 


Mamma var helt lyrisk över själva ridning men för mig låg den stora behållningen framförallt i att jag vågade. Dels vågade eftersom jag haft lite respekt för hästar innan, men framförallt för att jag vågade utsätta mig för en situation där jag inte hade hundra procent koll över min kropp. Där de fanns en risk att jag skulle ramla av och få ont. Jag har varit så vaksam med allt under detta året efter ryggoperationen. Ibland kan jag fortfarande vara rädd för att bara cykla, fast jag känner att ryggen skulle hålla så har det blivit lite en mental spärr i huvudet som undviker situationer där ryggen påfrestas. Så det var nyttigt för mig!