RECEPTINSAMLING 40: Rysk yoghurt till tacosallad

Hur gulliga är inte de tiny krukväxterna jag köpte häromdagen? Jag har en idé med dem som jag ska visa när de blir klart!

Här kommer ett mattips á la LCHF! Jag brukar ibland steka upp lite tacofärs och hacka grönskaker och göra en slags tacosallad när jag blir tacosugen. Vad jag måste tänka på, precis som i alla andra maträtter jag gör, är ju att hitta bra källor till fetter i maten. Därför brukar jag lägga till fettrika produkter som avocado och fetaost. 


När jag var i Karlstad fick jag smaka på rysk yoghurt. Den är liknande de, mer vanliga, turkiska yoghurten och grekiska yoghurten men skillnaden är att den innehåller nästan dubbla mängd fett (17g/100g jämfört med 10g/100g) och smakar nästan ännu godare! Den är också god att ha som vanlig yoghurt till frukost, jämfört med t ex crème fraiche som man endast har till eller i mat. Mindre risk att den möglar innan den hunnit ätas upp (mitt eviga problem!).