Dag två i Sydney

(null)
På måndag så var vi (jag) lite trötta på solen. Som om vädret lyssnade på oss så gav det oss lite mulet på morgonen. Vi åkte in till stan för att shoppa.

(null)
Vi var inne i Westfields köpcentrum. Det var mycket dyra affärer så jag hittade inte mycket. Ett enkelt linne på  forever21 (eftersom jag knappt packat ner några linnen eftersom jag fått för mig att det skulle vara kallare) och sen en kjol och en topp från en fantastisk alternativ affär som hette th Tree of life nere i källaren på Westfield.

De andra tre tröttnade på shoppingen lite tidigare och vi splittade upp oss. När jag sedan skulle försöka ringa de andra så funkar inte min mobil att ringa på. Gick runt i 1 timma och försökte ringa, smsa, hitta internet för att facebooka de andra. Jag hade inga nycklar hem, ingen återsamlingsplats eller någonting. Det blev lite nervöst ett tag där, men till slut (efter att jag hittat ett halvdåligt wi-fi utanför supermarketen Woolworths och väckt pappa mitt i natten för att se om han kanske kunde ringa mamma eller August) så fick jag tag på dem och slutet blev gott.

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Vi mötte sedan upp Filippa igen för vi skulle ut och äta. Hon visade oss en fin utsiktsplats i solnedgången. Här är lite halvdåliga bilder på min fina nya kjol också!

(null)
(null)
(null)
Vi åt och drack GT's på en jättetrevlig restaurang som låg i ett gammalt hamnområdet. Vi satt på en typ inglasad altan där vi såg över Sydney Harbour Bridge. Jag beställde Fish n' chips och de andra hamburgare med svart bröd.

(null)
(null)
Efter restaurangen åkte mamma hem och Filippa skulle visa oss Sydneys nattliv.

(null)
Eftersom det var måndag var det inte direkt fullt med folk, och inte heller så många ställen öppna. Men vi hann i alla fall se tre barer till. En rooftop-bar (som slutade servera alkohol innan 22 men som inte stängde förrän 01?), en bar i en källare som var inspirerad av 20-talet, och till sist en rockbar där jag beställde in en svensk öl med döskalle som jag aldrig sett förut. Sedan åkte vi hem och åt tacos som nattamat.