Till Melbourne

Klockan 01 natten till fredag startade vi våran resa hemifrån. Innan dess så sa vi hejdå till pappa och Teo med tacos och filmen Tillsammans. Det skulle vara EU toppmöte i Göteborg samma dag så vi hade fått tipset att åka tidigt för att undvika trafikkaos. Det var jättelugnt och vi var på Landvetter hela fyra timmar innan flyget skulle avgå.
Första flyget på 1.5 timma tog oss till Amsterdam.
Nästa flyg på knappa sju timmar tog oss till Abu Dhabi. På Abu Dhabis flygplats välkomnades vi av bilder på massa män (förmodligen kungafamiljen?). Den enda kvinna på bild hade bortvänt ansikte.

Sista flyget till Melbourne var på 13 timmar. Vi hade turen att hamna med ett ledigt säte mellan oss så vi kunde sträcka ut benen. Vid varje säte fanns en mini-TV där filmutbudet var klart godkänt. Fanns även spel, musik, TV-serier och om man ville - kamera längst fram på flygplanet om man ville kolla färdvägen. Jag spenderade min tid mest med att halvsova, lyssna på musik och äta.


Mamma hade införskaffat oss stödstrumpor för att undvika proppar i benen. Det var rätt skönt i så många timmar!


(null)

När vi kom fram till Melbourne hade solen börjat gått ner. Vi åkte taxi in genom staden och solstrålarna glänste i höghusen och jag tyckte det var så himla häftigt!

(null)
Efter flygplatsmaten, som till största del bestod av bröd, bröd och socker och lightprodukter, så köpte vi riktig fet och kolhydratssnål mat på en supermarket i närheten. Hotellet vi bor på är ett lägehetshotell så vi lagade vår egna kvällsmat innan jag tog ett bad i badkaret.

Jag har verkligen kämpat med internet för att kunna lägga upp bilder och text. Mer kommer, men nu får jag nästan ta en paus! 
#1 - - Ulf Andre'n :

Det var allt skönt att höra från er igår att ni hade kommit fram. Teo o jag skall strax ut på promenad i första snöfallet. 😎

#2 - - Ulf Andre'n :

Det var allt skönt att höra från er igår att ni hade kommit fram. Teo o jag skall strax ut på promenad i första snöfallet. 😎

Svar: Jag hörde att det snöade hemma. Här är det 29 grader i skuggan!
Agnes