Hungrig

Här sitter jag på Sahlgrenska i ett rum och dricker kontrastmedel ur plastmugg med ett björnplåster på min arm. Jag ska göra en PET-scan. Om ca 15 min ska jag liggar helt stilla i en timma, får inte prata och inte göra någonting och sedan är det tjugo minuters röntgentid. Det värsta av allt är att man ska vara fastande. Jag har inte ätit sedan klockan åtta imorse. 


Det värsta man kan göra mot mig är att inte ge mig mat. Jag blir ynkligast i världen. Gråtfärdig, grinig och lättirriterad. När sköterskan pratade med mig så pratade jag med svag röst i ett patetiskt försök att "spara på krafterna". Jag tror ärligt talat att jag kommer falla död ner om jag inte får mat på typ tio timmar. Nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv. Och tappert sippa på min kontrastvätska. #prayforagnes

#1 - - Anonym:

Håller tummarna för dig! ❤️

Svar: Tack! ❤
Agnes

#2 - - Jonas H:

Drack lite sån kontrastvätska en gång, barium vare, det smakade skit.. lycka till!

Svar: haha ja, brukar smaka räkvatten tycker jag!
Agnes