Klä upp sig, ta kritik och fotoalbum

(null)
Idag är jag ledig. Det känns uppriktigt skönt. Inte på det sättet att jag känner mig helt slut och bara vill soca hela dagen. Jag känner mig pigg. Idag har jag gått upp och ätit frukost, sminkat mig och klätt på mig ordentligt i några av alla de roliga plaggen jag har i garderoben. Det kanske är det som är lösningen, att faktiskt fixa iordning sig. Att inte enbart slappa runt i stor t-shirt, raggsockar och inga trosor i lägenheten. Visst, det är skönt ibland. Men steget till att faktiskt göra något på dagarna blir så mycket långre då.

Om fyrtio minuter har jag tvättid, så tills dess tänkte jag läsa lite ur "Vardagsmakt". Den är så himla bra! Fastnade framförallt kring ett stycke som handlade om kritik. Elaine Ekström (författaren) menade på att om man inte kan ta kritik snyggt så kommer folk sluta ge en kritik, och slutar folk ge en kritik så kommer det snackas skit bakom ryggen på en. Jag har alltid tyckt att kritik är jobbigt, både att ge och att få. Men i mitt arbete så har jag verkligen fått jobba på båda, och man vänjer sig verkligen. Först nu börjar jag förstå att konstruktiv kritik faktiskt är en slags gåva, det ger ju en faktiskt möjligheten att ändra på ett dåligt beteende! 

Efter jag slängt i en tvätt så tänkte jag promenera in till stan (haha bor ju i stan, men till centrum då) i solen och handla lite mat och ett nytt fotoalbum. Tänkte ta tag i att framkalla och klistra in foton igen! Ligger flera år bakom i skrivande stund.