Skiftledarkursen i Stockholm

Då sitter jag på tåget hem från Stockholm, jag trodde verkligen att jag skulle uppdaterat bättre på bloggen denna veckan men det blir som en enda intensiv bubbla när man åker bort såhär. Man stänger ute omvärlden och allt som finns är vi som är på kursen. Vi har hängt med varandra dygnet runt (sömn är liksom inget vi sysslat med), och har haft så roligt. Är övertygad om att det kommer bli så tomt när jag kommer hem till lägenheten, men förmodligen lite skönt också.

På söndagen satte vi oss på tåget upp till Stockholm
Måndagen började våra kurser på McDonald's bussiness school. Första dagen ägnade vi åt brand- och första hjälpenutbildning
Tisdag till fredag gick vi 8-16 i skolan och lärde oss allt om skiftledning. Klädkoden var kostymbyxa och finare blus/skjorta. Inte min vanliga stil, men kul att klä upp sig lite. De enda "finare" skorna jag ägde är ett par boots med halvklack så de har jag gått runt i så mycket att jag har träningsvärk i smalbenen och anklarna av klackhöjden, haha klent.
Jag delade rum med Emma, men det var mest en avlastningsplats för papper och kläder som ni kan se.
På tisdagen bjöd McDonald's ut alla deltagare och kursledarna till Hard Rock café för mat och dryck.
Jag fick sjukaste portionen revbensspjäll, som visserligen var väldigt god men helt överdimensionerad.
På onsdagen drog vi med ett gäng och bowlade efter skolan.
Torsdagen spenderade vi nerkrypna i sängen med Filip som förhörde oss på kvalitetsfakta och skiftledningsprocesser inför morgondagens slutprov.
Här är jag, Caroline från Uddevalla restaurangen, Emma och Filip.
Provet vi gjorde hade inte godkänt gräns, däremot fanns det något som kallades Dean's list som alla deltagare som fick över 90% fick. Priset var äran och en liten pin att sägga på sin uniform. Det är prestigefyllt inom McDonald's ramar och vi har känt sådan press att vi måste få den, och gissa vad? Alla vi tre från Uddevalla och Trollhättan fick den. Jag fick tom 96% rätt. #nöjd
Här är Lisa från Jönköping, jag, Emma, Filip och Oscar från Kalmar. Dessa var de personer jag hängde ihop med dygnet runt.