Aftermath of afterwork

Selfie hemma i bra ljus, pose och makeup vs selfie på krogen efter tre glas vin och en liten gullig medarbetare

Var på afterwork igår i Trollhättan och jag hade planerat att köra bil och vara nykter och sen sprack den planen när det berömda grupptrycket kom in i bilden och till och med min chef uppmuntrade mig till att dricka (haha ok, va mindre grupptryck och med "Agnes bara så du vet så kan vi lösa skjuts hem om du vill dricka" och jag bara "ge mig roseeee" ungefär). Såhär i efterhand känner jag bara fasen vad onödigt, jag hade haft lika kul utan, men men. 


Hela dagen har nämligen kantats av problem som inte kan tyda på något annat än att en högre makt vill straffa mig för att jag inte stod emot igår. Sjukanmälningar, tårar, sjukliga släktningar, bråk och ihoprörda beställningar vad bland annat vad jag fick försöka hantera idag på jobbet och mitt i allt så plingar mobilen till och meddelar att min parkering överstigit sin tid så jag förväntade mig nästan en parkeringsböter som en final touch av en riktigt dålig dag. Men inte! Så nu känns det som att min tur (förhoppningsvis) har vänt. 

Ska vila resten av kvällen och preppa matlådor. Morotssoppa och någon typ av quorngryta ska jag försöka laga ihop.