En jobbdag lika kaos som mitt skafferi?

Vilket skift jag hade idag. Var närmast gråtfärdig av utmattning när jag stamplade in hos mamma efter jobbet och fick kvällsmat där. Det var en lördag, en dag vi säljer mycket. Det var så otroligt mycket saker att hålla reda på och ingen tid att andas och tänka efter "hur gör jag bäst nu?" när väl lunchtiden drog igång. Det var snabba beslut i flera timmar och även om jag tror de flesta beslut var hyfsat rätt så blev jag väldigt trött i huvudet. Men kul. I alla fall ganska.


Pågrund av överskottsenergin jag hade när jag kom hem (eller överskottsenergi är väl fel ord för egentligen är det mer sista sparlågan som drar igång efter dagen) så organiserade jag om mitt skafferi. Jag borde göra det oftare. På riktigt hittade jag 3 (TRE!?) oöppnade förpackningar med linfrön. Hallå, jag äter ju nästan aldrig linfrön (förmodligen på grund av att jag aldrig tror att jag har fast jag hela tiden köper nytt). Hade också tre förpackningar med chiafrön, tre förpackningar med valnötter (valnötter äter jag dock rätt mycket), tre förpackningar kokosflingor (varav i den ena hade jag sparat typ tre flingor?). Jag som alltid tror jag är så organiserad. 

Dessutom är hela övre hyllan, plus typ ett skåp utanför bild fyllt med saker som jag inte längre äter (pasta, gryner, saft, ris osv) men som jag inte kan med att slänga på grund av att man inte ska slänga mat, haha. Får klura ut vad jag ska göra med dem. Kanske ge bort. På något sätt har jag nog sparat de ifall jag vill återgå till "vanlig" kost framöver, men samtidigt känner jag att jag vant mig såpass mycket att det inte riktigt känns som ett alternativ. Inte än på några år i alla fall? Eller jag vet inte.

#1 - - Linnea Andersson:

Läs denna boken (Stora Kosthandboken) som är en bra källa till information om bland annat cancer och hur man ska äta och förhålla sig,
http:gluten-celiaki.blogspot.com

Svar: Tack för tipset, ska kika. Äter ju redan en kost som jag har läst mig till ska vara cancerhämmande men det går ju alltid att hitta mer!
Agnes