Första skift-dagen

Hade alltså mitt första skift idag. Först av allt, det var så roligt. Men det var också så mycket nytt och väldigt mycket att hålla reda på i huvudet. Att försöka hålla tusen bollar i huvudet samtidigt som jag ska försöka stå och göra något annat också. Göra upp planer för raster samtidigt som jag springer runt och fixar. Svårt!


Om jag ska betygsätta min insats första dagen skulle jag sätta mig själv på en 7a. Det finns massor av saker jag behöver lära mig, och massor av saker jag behöver lära mig att göra snabbare för att effektivisera. Men det gick ändå bra. Jag tyckte att jag löste situationer som uppstod bra, att jag kommunicerade till alla medarbetare tydligt deras uppgifter och att våran nivå på mat och servicetider var bra. Så jag är nöjd.

Imorgon är det helg och jag ska jobba igen. Det kommer bli ytterligare en utmaning. Dels för att jag nu känner att andra dagen måste ske ytterligare en förbättring och dels för att vi är betydligt mer folk inne att hålla reda på. Det underlättar inte bara med fler personer, det blir också fler att hålla reda på.

Nu ikväll ska jag försöka tagga ner lite (är fortfarande helt uppe i varv), äta köttfärsgrattängen jag precis lagat, lösa lite sudoku och kanske kika lite på avslappnande Planet Earth.