Matlådor

Tycker alltid det är svårt när man jobbar oregelbundet som jag gör att få in matrutiner bra. Idag och i helgen jobbar jag 14-23 men ibland jobbar jag 7-17, 10-19 eller kanske natt osv. Rasterna är hyfsat regelbundna men de är lite "man får ta rast när det är lugnt". Jag tänkte i början när jag jobbade heltid att en matlåda behövdes per dag men nja. Helst behöver jag en matlåda, en låda med mellanmål och en matlåda som väntar på mig hemma för att jag inte ska bli för hungrig.


Idag har jag med mig kycklinggryta (fräste kyckling i olivolja, kryddade med salt, peppar, curry och garam masala, hällde i 1dl kokosgrädde, den snart-utgångna-paprikan och lite grönkålschips) med broccoli till lunch (middag?) och keso med grädde och hemmagjord, sockerfri äpplemos till mellanmål. Blir nog bra!