Ledig dag och matproblem

(null)
Min fina nya blomma som jag köpte på Ikea i lördags, älskar hur mycket färger bladen har! Snart måste vårvädret komma så jag kan sätta ut lite blommor på balkongen för det börjar bli trångt inomhus nu. 

Idag har jag varit ledig, jag fick tummen ur och skickade iväg den där Sellpy-påsen jag beställde för flera veckor sedan. Sedan låg jag i sängen och kollade på Madicken-filmerna och nu har jag precis varit och druckit kaffe med Sofia. Glömde dock ta blodprover imorse. Förstår inte hur jag glömde det, de ringde till och med igår från onkologen och påminde mig om det pga de ville se mina levervärden (som var lite förhöjda för någon vecka sedan, förmodligen pga medicinen) men jag glömmer ändå. Får åka dit imorgon helt enkelt. 

Annars tror jag eventuellt jag har hittat en strategi för att minska illamåendet jag får av tabletterna på förmiddagen. Äta frukost tidigt (typ runt 7) och sedan ta tabletterna lite senare (typ vid 10-11). Då är inte magen tom när jag äter de och jag mår mindre illa. Dock har jag haft extremt svårt med maten den senaste veckan. Är aldrig sugen på någonting, blir äcklad av tanken på mat och blir typ inte hungrig heller? Idag har jag i princip bara ätit köttbullar, grönsaker och en kopp med välling. Min annars så bra disciplin med knappt några kolhydrater men mycket fett har helt raserat denna veckan. Blir illamående av fett och det enda som lugnar magen är typ vetemjölsmat? Ägg, som jag det senaste året snittat ca 4 om dagen gör mig illamående av bara tanken. Har hållt mig till knäckebröd och välling mestadels och skulle inte få för mig att käka socker, men ändå. Känner mig kass. Det känns som tumörerna växer för varje tugga, även om jag vet hur orimligt det är (och hur ätstört beteende sådana tankar kan leda till). Får kämpa på, det viktigaste är att jag får i mig någonting.