Utmattad

(null)
Vilken utmattande dag! Åkte ner till Göteborg med mamma imorse. Först hade jag förberedelser för strålningen på morgon, sedan gick vi till onkologen där de tog EKG på mig och informerade mig om den nya medicinen (som tillslut verkade ungefär lika jobbig som cellgifter, men jag får i alla fall behålla mitt hår - lycka!) Sedan drog strålningen igång. Och däremellan massa väntetid såklart. Då passade jag på att på olika bänkar sova i mammas knä. Har varit så trött idag. När jag kom hem så somnade jag i två timmar till dessutom.

Har mått ganska fysiskt dåligt i övrigt också. Mått illa, haft ont i magen, känt mig uttorkad på huden och fått den där "äckelkänslan" i kroppen som jag alltid kopplat ihop med cellgifter innan, men som jag nu kanske insett egentligen kommit från Betapred (kortison) som jag tagit i samband med varje cellgiftsbehandling jag tagit tidigare. Då har jag ätit kortisonet för att minska mitt illamående, nu äter jag det för att minska svullnad i ryggen som kan komma vid strålbehandling - så att svullnaden inte trycker mer på nerverna och förstör ännu mer.

Rent psykiskt vet jag knappt hur jag mår. Förmodligen skitdåligt men jag är typ för trött för att tänka på det. Tänkte uppdatera er lite snabbt med detta inlägg hur det är med mig, men nu tänkte jag försöka sova (haha, igen). Godnatt!
#1 - - Anonym:

Skickar en stor kram till dig och din mamma. Tänker på er båda ❤
/ Frida

Svar: Tack! Ska hälsa den vidare! :)
Agnes