Oron

(null)
Jag hade noll motivation till att gå till gymmet och knö med massa människor så istället rullade jag ut yogamattan och körde lite yoga blandat med styrkeövningar för rygg och ben framförallt. Eftersom det gör ont i min rygg mest hela tiden så kände jag att det var viktigt att försöka lyssna på kroppen ordentligt och bara göra övningar som belastar ryggen på rätt sätt. Det känns lite svårt att veta vad jag får/inte får göra med ryggen när jag inte vet vad som är fel. Det är tydligen skickat en remiss till röntgen för att göra en MR på bäckenet i alla fall, känns bra.

Annars går jag och väntar tills på fredag. Då får jag beskedet om vad som kommer hända framöver. Om det finns någon möjlig ny behandling utifrån resultatet av studien eller om jag kommer börja med några av de gamla cellgifterna jag redan haft, igen. Eller om de finns ytterligare något slags alternativ. Det börjar ju ta slut lite på alternativ. Jag har fått alla behandlingar enligt det lilla schemat som ändå finns att tillgå kring vuxen Wilms Tumör. 

Det är väl ingen som sagt det till mig direkt, men jag känner det ju själv - det är inte bra det här. Vad gör man när man börjar tappa hopp? Hur hanterar man känslan av att döden knackar en på axeln? Jag har blivit en jobbnarkoman det senaste, vilket har gjort mig jättetrött, men jag vet inte hur annars jag ska komma ifrån oron i kroppen. Jag försöker att fokusera på att äta, sova och röra mig. Dricka kaffe, kanske prata med några kompisar, träffa familjen, duscha varma duschar, se bra serier, läsa böcker. Men det går liksom inte att fly ångesten och rastlösheten i kroppen, stressen. Det enda som funkar är verkligen att jobba. Det är en helt annan värld, jag är någon helt annan där och det finns inte utrymme för en enda tanke bortom jobbet när jag är instämplad.
#1 - - Anonym:

Min älskade lilla Agnes, jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde göra mer. Här kommer i alla fall en bamse kram från mig och "Lill Agnes" 😍😻

Svar: kram ❤
Agnes

#2 - - Anonym:

Hej fina, jag håller med föregående kommentar. Vi är många som vill dej allt gott och kunde vi bära dej genom detta spå skulle vi göra det, kan bara önska och önska igen att du får ett positivt beslut. Du är ung, vacker, modig och heeeelt underbar. Kram

Svar: ❤❤
Agnes