Update

(null)
(null) (null) (null)
Nu har det varit tyst här inne sådär länge igen så jag tänkte köra en uppdatering kring tre områden i mitt liv:

Vardag: Sofia tog examen från sköterskelinjen i fredags så förutom firande hemma hos hennes föräldrar i fredags kväll så hade jag, Linnea och hennes syster Rebecca planerat examensfest på lördagen. Vi gick all in med sjukhuspynt (jag fixade rödvinsdropp och vi bjöd på shotar ur 20ml sprutor bland annat), planerade lekar (musikquiz, tipspromenad om Sofia mm) och bjöd på snittar och rosébubbel. Kvällen blev väldigt lyckad och vi fick mycket positivt efteråt kring att vi hade ordnat det bra. Kul! Grattis Sofia!

På söndagen åkte jag (efter att ha legat hemma bakis halva dagen) till Sveas familj där våra båda familjen satt i några timmar och kikade på bilder från deras resa. Mysigt!

Jobb: Idag hade jag skiftuppkörning från 07-15. Det innebär helt enkelt att jag blir granskad som skiftledare under hela mitt pass. När man har utbildat sig till skiftledare (och gått kursen i Stockholm, som jag gjorde i höstas) så ska man gå igenom två verifieringar för att vara "godkänd", en intern (med restaurangchefen eller assistenten som verifierar) och en extern (med exempelvis franschisetagaren som verifierar). Idag var det den interna och jag blev godkänd. Kul! Väldigt givande också att få både positiv och konstruktiv feedback i detalj för att kunna förbättra och bibehålla en bra niva på mina skift! 

Sjukdom: Min läkare skulle ringt förra onsdagen med besked kring vad som händer nu. Hon ringde på torsdagen istället och informerar i princip om att hon inte har någon information (att svar från studien förmodligen kommer dröja ytterligare 2 veckor) men att hon ska ringa på fredagen ang information om en plan B (ifall studien ej visar något). Ringer ej. Har fortfarande inte ringt. Jag borde väl ringa upp egentligen men njuter innerst inne av att få några dagar till där jag inte behöver tänka på det.