AW, mattankar och cellgiftsplaner

(null)
(null)
(null)
När jag kom hem efter strålningen igår så hade P lagat mat, chili-köttgryta. Det är ju extrapris på allt svenskt kött i butikerna just nu eftersom torkan gör att det måste slaktas så mycket djur. Jag tycker det känns lite märkligt och dumt egentligen att det ska vara "bra" för miljön att köpa döda djur, men samtidigt vill man ju inte att mat ska gå till spillo. Tycker det är så läskigt med värmen och klimatet, precis som jag känner mig orolig inför valet i höst och hur världen kommer de ut. Men det är som att världen utanför måste pausa lite. Jag orkar inte hålla det i huvudet också mitt i min personliga kris. 

På kvällen åkte vi till Swania på AW. Vår gamla arbetkompis har fått jobb där och bjöd oss på ett förmånligt pris för italiensk trerätters buffé. Riktigt gott! Jag frossade så jag har fortfarande ont i magen nu när jag vaknat flera timmar senare. Angående maten så har jag sedan Island tillåtit mig själv att äta det mesta. Jag vill inte säga att jag har släppt helt på tanken att käka cancerhämmande, men jag har en paus. Jag orkar inte tänka på vad jag stoppar i mig. Jag orkar inte med ett moment till som stressar. Jag är så rörig i hjärnan, känslorna är upp och ner hela tiden. Ena sekunden drabbas jag av små, små ångestattacker för att nästa sekund vara helt hög på livet och känna mig helt tillfreds. Jag tror det är en kombination av alla tabletter men också situationen. 

Idag ska jag ner till sista strålningen. Ska passa på att ta en fika/lunch med Angelica när jag väl är nere i Göteborg. Ikväll har jag inga planer och det känns så skönt. Imorgon ska jag ner och börja med cellgifter. Kommer att ha cellgifter en gång i veckan nu, på fredagar. Vet ej hur länge. Jag känner mest bara - kör på. Ska testa att minska ner en tablett med morfin nu idag tänkte jag också. Har inte känt av smärtan på några dagar men jag känfe däremot att jag var betydligt mer rörig igår så kanske har jag lite för hög dos just nu. Får testa mig fram. Nu ska jag gå upp och käka frukost samt formulera ett mail till Arcadiaklinikens svenska kontakt. 
#1 - - Brett:

Håller med dig och varför plåga sig med kost som ändå inte är vetenskapligt bevisad att det skulle ha inverkan.Det finns tusentals alternativa idėer om hur cancer kan lindras och tom botas.

Svar: Nu skulle jag väl säga att jag inte direkt plågas av den kosten, den får mig absolut att må mkt
bättre i kroppen i övrigt också. Lugnare mage, stabilare humör. Men jag känner att jag kanske inte riktigt vill begränsa mig just nu.
Agnes

#2 - - Markus Carlsson:

Hej Agnes! Markus, före detta aktivtetskoordinatorn från Sahlgrenska här. Sen jag slutade har jag då och då gått i och läst din blogg för att se hur det går för dig. Har inte varit inne på ett bra tag och fick se nu när jag läste att du har fått väldigt trista besked. Jag blir väldigt ledsen av det såklart och börjar tänka på alla intressanta samtal och skratt som jag har fått dela med dig. Jag såg även tidigare att det var någon som var uppe i fjällen och vandrade lite och nu sist hade du varit på Island. Naturen är skön att vara i Eller hur?! ;)
Jag ville mest bara låta dig veta att jag följer dig på avstånd och att jag blir otroligt ledsen över de besked du får när jag vet vad du har gått igenom och även fått sett det på nära håll.

Svar: Vad kul att höra från dig! Hoppas du har det bra där uppe i Karlstad och att det var rätt beslut för dig att sluta som koordinator, saknar tjänsten och dig på sjukhuset! Jag antar att det kommer ikapp en det där man naturen tillslut, haha. Det var fantastiskt på Island! Jag börjar äntligen förstå vad du och mamma pratade om, hehe.
Kul att du hörde av dig!
Agnes