Måndag - första officiella semesterdagen

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Igår tog vi en riktig slappardag hemma. Vi var inte ute en enda gång utanför dörren. Vi tvättade, åt mat och sedan satt vi i soffan hela dagen. Jag med datorn i högsta hugg och fönstershoppade via nätet. Tror det var välbehövligt efter en intensiv vecka. Kände mig riktigt, riktigt matt igår. Som om alla biverkningar från alla mediciner och behandlingar slog till på en gång. Har börjat fått ont på ett ställe i höger lunga. Det liksom rosslar och knakar nästan. Så uppkommer det en strålande smärta ut i vid höger skulderblad då och då. Har även fått jätteproblem med kramp. Dels det vanliga som man kan få i hålfötter och vader men också att fingrarna krampar. Händer t ex alltid när jag borstar tänderna. Då måste jag pausa och massera ut krampen. Mycket märkligt. 

Sov absolut ingenting inatt heller. Jag var trött men det var som att kroppen bara vägrade somna. Vid 04.45 ringde klockan imorse och då åt vi frukost innan Daniels jobb. Sedan lyckades jag i alla fall sova 3 timmar på morgonen. Först efter en promenad med tunga matkassar från Willys och hem vid 13-tiden så började kroppen och huvudet vakna till liv. Så jag mötte upp Angelica och vi la oss och solade på Skräcklan i några timmar. Det var så himla skönt. Badade bara en gång för det blåste så skönt att jag var lagomvarm hela tiden!
#1 - - Anna på Storgatan 34:

Hej Agnes! Jag träffade idag en sjuksköterska som även är örtterapeut. Hon berättade att det finns en naturläkare i Mellerud som heter Maud Strömbergsson, som behandlar olika sjukdomar, bl.a. cancer. Min väninna örtterapeuten säger att cancerceller fortsätter att växa när kroppen är för sur, man behöver då en mer basisk kost + undvika socker + äta glutenfritt bröd. Det finns ett basiskt kosttillskott man kan ta samt örter man kan tillföra kosten för att hindra cancercellerna att fortsätta växa. Detta kan Maud Strömbergsson. Jag tycker att du skall kontakta henne snarast. Ta väl hand om dig! Kram/Anna

Svar: Hej Anna, tack för tipsen! Ska kolla upp detta :) Ha det så bra!
Agnes

#2 - - Brett:

Alla ovetenskapliga påståenden om att man "behandlar" cancer och därmed vill antyda något slag bot eller lindring borde polisanmälas.Det finns så många kräk som gärna slår mynt av cancersjuka.

Svar: Jag gillar inte tonen i din kommentar och jag uppskattar absolut inte den kommentar du la i mitt förra inlägg (därav publicerades den kommentaren ej). Om du inte kan hålla en trevlig nivå här inne så kommer jag att blocka dig från att fortsätta kommentera.
Agnes

#3 - - Brett:

Du borde inte publicera sådant kvacksalveri på din blogg.

Svar: Jag publicerar det jag vill på min blogg, där ingår inte några av dina otrevliga kommentarer dock.
Agnes

#4 - - Brett:

Det kan vara brott mot kvacksalverilagen.Alltså ett misstänkt brott som får prövas av åklagare.Det ÄR ett problem med alla dessa alternativa behandlingar.

#5 - - Brett:

Sen förstår du väl ändå trots din situation det oetiska i att en sjuksköterska som i sin utövning av skolmedicin rekommenderar en alternativ behandlare,bara där borde du väl inse det olämpliga i att som du gör göra sig till ett billigt verktyg för oseiösa att sprida sin dynga.Jag vill påminna om att det kan vara olagligt.Jag förstår ifall sjuka greppar alla hslmstrå och det är just sådana som du som lagstifyning skall skydda,att utsatta människor inte skall utnyytjas.Du får tycka vad du vill om det men det är en lag och jag tycker att den är bra.Lycka till med din sjukdom! Nä,här tittar jag bara in hädanefter för att läsa och se hur det går för dig.

Svar: Jag förstår ärligt talat inte varför du blir så upprörd över detta? Det var en kommentar, från en person jag känner, som ville dela med sig av ett tips till mig. Vad jag sedan väljer att göra med det tipset är ju helt upp till mig. Jag tycker absolut att sjuksköterskor kan vara öppna för alternativa behandlingar (jag uppfattade det inte som att det var något hon uppmanade till i sin yrkesroll som sjuksköterska utan mer som att en god vän (som råkade vara sköterska) hade kommenterat detta. Jag välkomnar alla tips och råd på min blogg. Det är klart jag tycker att de på sjukhusen, i sin yrkesroll måste vara tydliga med vad som anses som vetenskapligt bevisade botemedel och vad som anses vara alternativa behandlingar men att få tips via min blogg på alternativa behandlingar från privatpersoner blir jag bara glad av. Jag kan ju välja själv vad jag vill tro/inte tro på. Vad jag vill kolla upp och vad jag vill strunta i. Om det gör dig så provocerad förstår jag inte varför du fortsätter läsa, här inne vill jag ha en miljö där folk vågar ge tips utan att bli attackerade i kommentarsfältet.
Agnes

#6 - - Brett:

Men personen har väl ett syfte att sprida sina råd till fler än dig annars kunde hon ju mailat dig eller nåt istället för att skriva på en blogg som har kanske tusentals läsare.Jag är upprörd å allas vägnar som kanske avstår traditionell behandling och istället väljer alternativ.Traditionell behandling har kommit väldigt långt i att förlänga livet.Ha det gott! Jag är ju inte eftet dig:) men jag råkade komma hit och läsa och då mötas av ett råd om en "klok gumma" i Mellerud:) jo det gör mig verkligen upprörd!
Än en gång,ha det gott och nu avlutar jag diskussionen om det är ok för dig?

Svar: Personen är min gamla granne som tar kontakt med mig som absolut inte har tusentals läsare så jag tror det var ganska riktat till bara mig. Jag avslutar gärna den här konversationen.
Agnes