Island dag 2

Efter mitt inlägg igår kväll så smällde smärtan i bäckenet till rejält. Slutade med att jag och mamma gick ut på en promenad fram och tillbaka längs gatan utanför och tårarna bara sprutade ner för mina kinder av smärta. Hela natten var en plåga, en ny smärta som knappt lugnade sig. Sov i exakt samma ställning hela natten, med värmedynan på högsta nivå. Imorse tvingade jag mig upp till frukost, även där med tårarna sprutandes ur ögonen, för att se om smärtan skulle ge med sig. Det var både en och två gånger som vi funderade på att inte bara avboka dagens utflykt utan också kikade på ombokning av flygbiljetter hem. Men jag bet ihop.
(null)
Efter frukosten var smärtan på en sådan nivå att jag i alla fall inte grät hela tiden. Det har gått upp och ner hela dagen, men nu ska vi kika på vad vi gjort idag istället för att prata om smärtan. För det har faktiskt varit en riktigt bra dag, trots allt. 
(null)
Vi startade bussturen i stan i Reykjavik.
(null)
Ut på landsbygden åkte vi. Tyvärr var vädret väldigt dimmigt så det var inte då lätt att se något av den (förmodligen) maffiga naturen. Hade en rätt trivsam resa eftersom mina morfintabletter började kicka in rejält. Åkte helt enkelt runt i en buss i dimman med vad som kändes som en halv flaska vin i kroppen. 
(null)
(null)
Vårt första stopp var på tomatodlingen Fridheimar Greenhouse. Där odlar de tomater till hela Island. På grund av värmekällorna i naturen i området så behöver de inte använda sig av några extra energier för att hålla värmen och ljuset som krävs för att odla tomater. Så häftigt!
(null)
(null)
(null)
Det var ett lite snabbt och stressigt besök, men vi hann med en liten snabb fika i alla fall.
(null)
Jag åt en jättegod tomatsoppa med nybakt bröd och August åt en apple och tomatpaj.
(null)
(null)
(null)
Nästa stopp var vid Geysrarna. Där var det regnigt och blåsigt men lyckades få några bilder på när den största, Strokkur, sprutade.
(null)
(null)
Efter detta var det lunchstopp. Jag fick smak för soppa och valde en lammsoppa medan de andra åt hamburgare.
(null)
Tredje stoppet var vid vattenfallet Gullfoss. Även där väldigt regnigt, dels från himlen men även från fallet. Mäktigt och stort var det dock.
(null)
(null)
Fick lite stöd att gå när mina ben ger vika av smärtan/nervpåverkan.
(null)
(null)
Nöjda och glada trots regn. Vi har helt enkelt haft bra kläder!
(null)
(null)
Fjärde och sista stoppet var en rundtur till Tingvellir, där de första parliamentet i Island höll sina möten. Det klarnade upp lite vid denna tiden och vi fick se på lite fina vyer. I området är det även inspelningsplats för lite olika scener ur Game of Thrones vilket var lite roligt.
(null)
Efter promenaden var det dags för smärttabletter. Fått i panik inse att jag har fått med mig alldeles för lite tabletter till Island så kommer få snåla på lagret, det känns sådär ärligt talat. Jag hade inte förväntat mig att smärtan skulle förvärras så under tiden jag var här, snarare tvärtom.
(null)
(null)
(null)
Nu är vi tillbaka i stan på hotellet. Vi köpte med oss tomatsoppa och tomatsås från växthuset och nu ska vi snart gå ner och käka på en vegetarisk restaurang som är mammas val.
(null)
(null)

#1 - - Eva:

Sååå himla fina bilder! Hoppas du får må bättre snart!

Svar: Taack!
Agnes