Jobbdagar och smärtnätter

(null)
I lördags hade vi en ganska lugn dag på jobbet, men många personer inne (eftersom vi trodde vi skulle sälja lite mer) så vi bestämde oss för att "sampla" som det kallas. Vi gör små mini-versioner av desserter och delar ut till gästerna i matsalen för provsmakning. Här är små espresso shotar och små glassar med smarties till barnen. Alltid väldigt uppskattat - vilket är roligt!

(null)
Min rygg har eskalerat i smärta på nätterna tyvärr. Dagarna känner jag nästan inte av det, men på kvällar och morgnar så gör det så fruktansvärt
ont. Har knarkat morfin och alvedon men vaknar ändå mitt i natten och kan inte sova pga smärtan. Inatt gick jag upp och tog en promenad runt några kvarter i närområdet (eftersom smärtan lugnar sig lite när jag rör på mig) och testade sedan ett annat morfinliknande preparat jag hade hemma som hette ketogan (som jag minns hjälpte mot operationssmärtan efter lungoperationen när alla andra morfintabletter inte hjälpte). Sedan kunde jag i alla fall sova några timmar. Skönt! Blir så grinig när jag inte får sova!

Idag är jag ledig och ska börja morgonen med att äta nybakta oopsies till frukost. Mums