Kvällens tabletter

Här ser ni kvällens extrema medicinintag (japp, lägg märket till kvällens, inte dagens). Är ni intresserade så har jag skrivit en liten utläggning om vad allt är och varför jag tar de på min blogg på 1177, men är ni inte intresserade så är det bara att fortsätta att läsa här. Kommer bjuda på något så roligt som en utläggning om mina senaste dagar. 
 
Söndag och måndag var jag ledig, passade på att dammsuga och moppa golvet i lägenheten i söndags - det var välbehövligt. Lagat mat, tagit det lugnt och haft det rätt bra. Bortsett från nätterna som faktiskt har varit rena helvetet. Har inte kunnat sova bra alls pga smärtan i ryggen/bäckenet. I söndags grät jag rakt ut i telefonen med mamma för jag var så trött och hade så ont. Har de senaste nätterna vaknat var 3e timma av smärta och sedan varit vaken i den knappa timman det tar för tabletterna att kicka in. "Kicka in" låter ju förövrigt som att smärtan försvinner, det gör den alltså inte för att förtydliga. Den är där. 
 
Idag har jag jobbat och det har gått bra. Har knappt haft ont alls på hela dagen. Om det är för att jag rört på mig mycket eller om det är pga att jag har ökat dosen morfin vet jag inte. Men jag hoppas det får mig att sova bättre inatt. Innan jag ska somna nu ska jag ju även ta min andra dos med cellgiftstabletter, så jag behöver sömnen.