Utmattad

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Igår började jag min semester (eller ah, jag har en veckas semester nu, och sedan två veckor sammanhängande lite senare i sommar). Jag och mamma har planerat sedan några veckor tillbaka att åka upp till min moster och gjuta i betong, och trots att jag kände mig helt slutkörd efter helgen så valde jag att åka med upp igår. Vi oljade in lite formar som skulle bli ljuslyktor, krukor och underlägg till kastruller. Jag var med lite på halvfart i början tills jag la mig på min mosters gröna gräsmatta i solen och somnade. Sedan fortsatte min dag mer eller mindre i samma stuk. Mamma och min moster jobbade på i bakgrunden och jag sov på gräset och på soffan på terassen. Vi åkte ut en sväng till stugan, där la jag mig i på dagbädden och sov/dusade i flera timmar, endast för att pausa för lite mat och sällskap in emellan.

När jag kom hem till lägenheten så tänkte jag att nattsömnen skulle vara helt rubbad och att jag skulle vara helt hyperaktiv, men icke. Efter kvällsmat så gick jag och la mig. Vaknade en gång vid 02 för toapaus men däckade sedan om igen direkt och gick inte upp förrän vid åtta. Det har varit så otroligt skönt att få vila. Att få ha lyxen att ha föräldrar som finns där när det behövs och servar med mat, flyttar ut balkongmöbler och sköter om mig som om jag vore 10 år igen. Väldigt tacksam  (och lite blödig möjligtvis).

Är fortfarande väldigt trött så ska ta det lugnt nu på förmiddagen, kika lite serier, packa lite inför Island och kanske laga lite matlådor. Jag får helt enkelt lyssna på kroppen och ge den vad den vill ha just nu, vila. Jag märker stor skillnad på den här typen av trötthet och den typ av trötthet som det krävs aktivering för att råda bot på.