Earth Hour, ostplättar och kontrastvätska

(null)
I lördags kväll var det Earth Hour. Jag tände ljus och släckte ner för att sitta och läsa, men det gick inte så bra. Jag stensomnade i en timma istället. Jag gick upp och lagade ostplättar som jag serverade med brieost, rädisor och salladslök innan jag gick och la mig.


Söndag förmiddag var jag riktigt sliten. Gick upp och åt frukost vid 10-tiden och sedan stensomnade jag i två timmar vid 11.30 igen. Var så trött. På eftermiddagen åkte jag bort till mamma och pappa där vi åta mat, gick en fyra kilometers hundpromenad hela familjen och sedan gräddade våfflor dagen till ära. Det var väldigt mysigt familjehäng. Jag spontanbokade ett arbetspass 21-02 igår natt också, så jag hann även en sväng till jobbet. 

Idag har jag haft fullt upp med sjukhusbesök. Började morgonen med blodprover och sedan väntade röntgen. Inför röntgen skulle jag drucka kontrastmedel. Det går till som så att man är fastande två timmar innan undersökningen, men dricker ett medel utspätt i en liter vatten under denna tiden. Jag som är helt värdelös på att dricka mycket (jag snittar nog på max 500 ml om dagen vanligtvis) fick detta som en rejäl utmaning. Att kontrastmedlet smakar typ räkvatten gör ju också allt värre. När jag tillslut, efter två timmars kämpande med vattnet hade fått i mig allt och ligger på bristen redo att röntgas kommer sköterskan och bah "men oj, höll på att glömma! Du ska dricka två glas vatten efter kontrasten också" och ger mig två glas vatten och ställer sig och tittar på mig och väntar. Jag riktigt kämpar med klunkarna för att snabbt få i mig dessa glas. Mådde sjukt illa efteråt, det var dagens utmaning!

Nu är jag hemma och ledig resten av eftermiddagen. Tänkte kika på Wahlgrens värld (jag har fastnat för detta slö-program av någon anledning) och köra rygg-träning!