Igår var kvinnodagen, idag är nyöppning

(null)
Såhär road var jag efter att August hade rakat sina ben igår (han sa att de va pga någon rugbygrej men jag väljer att tro att han gjorde de för att sätta sig in i hur de är att vara kvinna på internationella kvinnodagen som var igår och allt). 

Idag vaknade jag av mig själv jättetidigt. Jag är så peppad. Idag ska jag jobba! Inte bara som vanligt utan nu öppnar ju våran restaurang det nya systemet så det kommer McDonald's-folk från hela Sverige typ och ska vara med oss. Spännande! Så jag kunde inte sova så bra. 

En annan grej är att jag idag ska börja med Xalkori-tabletterna. Det gör mig lite nervös. Men har svårt att tro att de kommer att "slå till" med biverkningar idag, jag tror snarare att de kanske kommer smyga sig på i veckan isåfall. Annars är mitt allmäntillstånd faktiskt bättre än på länge. Jag känner mig lite piggare i kroppen och mer med i huvudet. Fått lite hosta, men det är väl rätt normalt i förkylningstider. Får boosta med ännu mer citronvatten.

Sen har jag hittat ett nytt intresse. Översätta Wikipedia-artiklar från engelska till svenska. Det satt jag med i flera timmar igår. Svinkul och stimulerande och framförallt VIKTIGT. Jag blev uppmärksammad på kvinnodagen igår om att endast 17% av alla biografier på Wikipedia handlar om kvinnor och det är ju helt sjukt. Det bästa man skulle kunna göra är väl att skriva nya artiklar men det känns lite överkurs så jag inbillar mig att översättning är en bra start! Det var superenkelt, bara att göra ett konto på Wikipedia och börja översätta. Typiskt bra stimulering om jag är hemma och inte vet vad jag ska göra.